erikssonjonas.blogg.se

Musik, film, litteratur och LIVET. Allt i en personlig tappning.

Musiken talar

Kategori: Allmänt, Musik

Har börjat våga sjunga och spela lite i lägenheten nu när min granne under mig har flyttat. Det är till och med så att lägenheten står tom just nu till och med. Med musiken och äran att få utöva den kan man få utlopp för sina känslor. Därav kommer en del låtar upp till ytan som man älskar att lyssna till för att få utlopp för känslor. Tänker presentera några av dem här. Först ut är ett band jag presenterade bara får någon dag sedan:
 
Den är lika talande som den andra låten jag visade. Ibalnd måste man faktiskt få göra sådana här låtar. man måste kunna få utlopp för sådana här känslor likväl som andra. Så de som tycker att den är töntigt, och täntigt att skriva sådana texter (precis som med Who the fuck are you) ni får tycka det. Men vad är det egentligen för skillnad med dessa känslor (som jag är helt övertygad om att nästintill alla har haft, i alla fall jag) än de otaliga kärlekskänslor som massproduceras i låtar som i My heart will go on och liknande. Varför är de känslorna mer äkta än dessa? Det är de inte ifall ni frågar mig. De väger lika mycket och man måste få kunna spela, skriva eller sjunga av sig även dessa känslor. Därför kör vi en till:
 
Om ni tror att de enbart skriver sådan här musik bör nog backa ett steg. Från början skrev de musik på sitt modersmål - Ungerska, givetvis det mesta hårsa låtar men även folkliga melodier och även reggae. Ett akustiskt album har det blivit. Och ja, även kärlekslåtar. Detta är en akustisk:
 
//Jonas
Kommentera inlägget här: