erikssonjonas.blogg.se

Musik, film, litteratur och LIVET. Allt i en personlig tappning.

Ta mig härifrån

Kategori: Allmänt, Eget material, Musik

Burn, fucker, burn är inte den enda låten jag jobbar på för tillfället. Har precis avslutat inspelning av bas till en låt på svenska. Inspelat på den än så länge är två gitarrspår, ett trumspår och ett basspår. Den är av en helt annan karrakär än första nämnda låt. Jag ska kittla era små grå genom att lägga ut texten (som då således är färdigskriven):
 
Ta mig härifrån
 
Varför, kan ni tala om vad som sker?
Varför, kan ni visa hur det blev så här?
För jag kan inte förstå, allt detta hat
Och jag kan inte se någon ändring alls
 
Jag ser inget ljus
Jag ser inget nytt
Jag ser inget hopp
Jag ser inget stopp
 
Kom nu och ta mig
Ta mig långt härifrån
Kom nu, jag ber dig
Jag ber dig, inga fler
 
Kom nu och ge mig
Ge mig ett liv utan slag
Kom nu, jag ber dig
Jag ber dig, inget mer hat
 
Varför - detta starka ord som ni sliter ut
Varför - jag har svårt att se något slut
Nej, jag kan inte förstå, allt detta hat
För jag kan inte se någon ändring alls
 
Jag ser inget ljus
Jag ser inget nytt
Jag ser inget hopp
Jag ser inget stopp
 
Kom nu och ta mig
Ta mig långt härifrån
Kom nu, jag ber dig
Jag ber dig, inga fler
 
Kom nu och ge mig
Ge mig ett liv utan slag
Kom nu, jag ber dig
Jag ber dig, inget mer hat
 
Därför, jag förstår nu vad som sker
Därför, ni har visat hur det blev så här
Ändå förstår jag ej, allt detta hat
Då jag inte kan se någon ändring alls
 
Jag ser inget ljus
Jag ser inget nytt
Jag ser inget hopp
Jag ser inget stopp
 
 
Den som kan gissa inspiration på en del av texten i bryggan vinner min uppskattning!
 
//Jonas

KOMMENTARER:

  • Men, det är tragiska ord. Jag får bara en sak i huvudet säger:
    2015-11-25 | 17:02:10

    Men jag känner att sätta hat och bedrövelse måste få eller stopp, vi är människor med olika tänk . Men hatet och allt måste bort. Lära oss livets gåta " Älska 💕 glömma och förlåta 💕💞

  • Catte säger:
    2015-11-30 | 16:18:55

    Haha, "Inget ljus" med Asta Kask har helt klart inspirerat

    Svar: Stämmer gott det. 😉
    Jonas Eriksson

Kommentera inlägget här: