erikssonjonas.blogg.se

Musik, film, litteratur och LIVET. Allt i en personlig tappning.

Från Youtube till hjärtat

Kategori: Allmänt, Musik

Har de senaste dagarna surfat runt på Youtube, så kallat youtubat. Där har jag funnit en del trevliga klipp. Att jag är svag för duktiga musiker är väl kanske inte så konstigt med mitt musikintresse. Att jag är ännu svagare för kvinnliga musiker är ju inte så konstigt - i alla fall inte när jag berättar för er att jag är hetero. Har hittat ett par kvinnliga musiker som lirar HÅRDROCK. Och det blir man ju ännu mer svag av, då jag själv står hårdrock nära. Tänkte här ge några goa exempel på kvinnliga gitarrister som huserar på Youtube. 
Den första är ju inte svårt att bli lite småkär i: Hon är en grym musiker och gitarrist samtidigt som hon ser riktigt bra ut! Love her! 
Cissie:
 
 
 
 
Hon gör faktiskt mer än Metallica:
 
Vi kör lite funky bass oxå!
KOLLA IN HENNE! ETT KNIPPE PERFEKTION. (och tro nu inte att hon bara spelar Metallica-covers!)
 
Nästa som jag hittade ligger inte långt efter. Riktigt grym gitarrist. Och ser riktigt bra ut på köpet! ;) Ser tyngre ut än Cissie, men spelar inte lika tunga covers. Skenet kan bedra alltså. Vilket jag gillar!
JessWoess:
 
 
 
Riktigt duktig på att spela in och göra videos oxå som synes!
 
Vi avslutar med en tredje cooling. En tjej med massor av olika låtar på sin lyra. Grym som sig bör.
Juliana Viera:
 
 
 
Givetvis lite Metallica oxå!
 
En härlig potpurri av hårdrocksklassiker. KOLLA IN HENNE!
 
Nästa gång kör vi kvinnliga trummisar! 
//Jonas
Kommentera inlägget här: