erikssonjonas.blogg.se

Musik, film, litteratur och LIVET. Allt i en personlig tappning.

Burn, fucker, burn

Kategori: Allmänt, personligt

Det låter ganska brutalt, titeln alltså. Och, ja, jag kan erkänna att det är en gnutta brutalt. Likaså är det första meningen på min nya låt. Gitarrer, bas och trummor är än så länge inspelade. Har väntat medvetet med sången (först för att jag ville skaffa en femsträngad bas att spela in med - blev ingen, sen för att jag skulle bli frisk från förkylning, och nu för att jag tänker att det är bäst att inte sjunge in den hemma i detta lyhörda hyreshus), men ska nog ta mig an detta projekt i veckan.
 
Utöver detta då? Tja, vet inte, har fått lite sms och påringningar från en svunnen del av mitt liv. Jag har inte svarat, egentligen inte för att jag inte kan tänka mig att svara, eller direkt inte vill, utan helt enkelt för att jag tycker att ska jag svara och ta upp kontaten igen tycker jag att det ska vara på ett trevligt sätt. Inte en massa orimligt meningslösa fyllepåståenden, eller samtal när den är full. Så alltså, pratar gärna men då i ett meningsfullt samtal (meningsfullt i den bemärkelsen att det är trevligt och ärligt (trevligt).
 
Husköpet går långsamt, långsamt, men känns som att jag är närmare nu (fastän jag inte har hittat något, men är närmare i tankarna). Lite olägligt att min bil lade av och att jag inte riktigt har hittat något bra och, framför allt, billigt alternativ än. 
 
Som tur är så blir det korpen i innebandy i år igen. I mitt fjärde lag, men fortfarande som målvakt (i och för sig delade jag på att vara målvakt och forward förra året). Ska bli kul, framför allt med tanke på att handbollen abrupt togs ur mitt liv.
 
Förra veckan var en tuff vecka jobbmässigt sett. Tunga möten med elever och tunga lektioner och tumult med förändringar i grupper. Bar helt slut i fredags. Hoppas det kan lugna ner sig en gnutta framöver.
 
That's all folks.
//Jonas 
Kommentera inlägget här: