erikssonjonas.blogg.se

Musik, film, litteratur och LIVET. Allt i en personlig tappning.

Det var en gång en söndag

Kategori: Allmänt, personligt

Ja, jag tror nog att jag slog besöksrekord igår. Det är alltså inte noveller ni vill läsa eller låtar ni vill lyssna på, utan helt enkelt läsa om mig! Eller så kanske det bara var en klätschig och lockande rubrik? Den som lever får se.
 
Ja, då var det söndag igen. Verckorna rullar på. Det känns ganska bra ändå att rutinerna har kommit tillbaka, och då med råge, och tid för eftertanke och reflektion kommer i skymundan - vilket är riktigt skönt med efter sommaren och dess överflöd av detta. 
 
På tisdag blir det husvisning, ett hus jag tror på så här i förhand. Kan det avra dags nu alltså? Olyckligt till detta är dock att min bil föll ihop och med den orken och lusten att laga den. Detta ledde till att den såldes oförskämt billigt bara för att bli av med den. Dock förstår ni att det medför att jag behöver en ny bil. Just nu kör jag en lånad bil, lånad av en mycket givmild och bra kollega. Jag får den till och med ifall jag vill, dock behöver den besiktas innan september är slut. Jag har inte lust att laga upp den bilen ifall det är mycket som inte går igenom. Därför är bil just nu en oviss fråga som står mitt husköpande. Till detta skulle jag vilja köpa Xbox one och två spel till den, men det får jag nog tyvärr hoppa skulle jag tro.
 
Äntligen börjat spela in igen! Har en låt liggande i väntan på att jag skulle ha skaffat en femsträngad bas. Nu tänkte jag som så att jag struntar i den femsträngade basen och spelar in fyrsträngat. Blir inte samma mörker som jag hade tänkt från början, men idéer med basiga MIDI-spår ska nog fixa det, och samtidigt göra den än mer intressant. Det är ett aggressivt stycke, en käftsmäll utan dess like. Får nog till och med ta med inspelningsapporaturen till skolan när det är dags för att spela in sång. För att skona mina grannar i detta skitdåligt isolerade hyreshus. Dock har grannen under flyttat, de som har varit helt oresonliga när det gäller vad som räknas som störande. De var helt sjuka i det avseendet. Sjukt oresonliga, och sjukt fel i sitt tänk. Riktigt skönt att slippa dem!
 
Nu börjar BECK, s¨å over and out!
 
//Jonas
Kommentera inlägget här: