erikssonjonas.blogg.se

Musik, film, litteratur och LIVET. Allt i en personlig tappning.

Me defined by music

Kategori: Allmänt, Musik, personligt

Tänkte att jag skulle skriva ett litet mer gnutta personligt inlägg, en del fakta om mig av diverse slag. Fast med en twist. De hintas och definieras av en låt först. With no further ado, here we go:
 
Vad är då detta? Jo, det ska jag strax säga. För det första, jag har väldigt lätt att snöa in på något under vissa perioder, och då går jag snudd på all in. Det kan handla om att läsa (något jag saknar nu faktiskt), spela NHL, vissa sorts träning med mera. Just nu har jag snöat in mig på MAGIC - THE GATHERING: ett sorts kortsamlarspel. Har blivit besatt. Köper kort på Tradera var och varannan dag, och försöker spela så mycket jag kan. Tyvärr känne rjag bara Mats som spelar och som har egna kort, så det blir således bara mot honom (nästan). Jag gillar att man själv kan designa sin lek, och mekanismen bakom den (ifall man har de rätta korten). Kolla upp det vet jag!
 
Detta är så enkelt att det handlar om rymden. Jag har snöat in på den en del nu också. Mest för att jag har undervisat om rymden och astronomi för mina sjuor. Jag kan inte hjälpa hur fascinerad jag blir över rymden och dess mystik. Detta har visat sig i att jag har läst om diverse relativitetsteorier, gravitationsvågor, svarta och vita hål med mera. Dessutom tog jag mig i helgen till att se Interstellar en gång till. En väldigt bra men underlig fel, mycket fascinerande. Den bör nu se ifall ni inte har gjort det. Jag tror faktiskt att jag skulle kunna tänka mig att ta en enkel resa till exempelvis Mars för att försöka bygga en koloni där, med vetskapen att jag aldrig skulle komma tillbaka till jorden igen. Vad har jag här liksom som håller kvar mig?
 
Ja, vad menar jag hör egentligen? Jag har inget emot människor fallna i tro. Men vad jag har emot är helt enkelt religion. All slags religion. Jag tycker religion skapar allt för mycket misär i världen. Religionen missbrukas och skapar konflikter, död och hat. I grund och botten är det kanske inte religionen i sig som ligger till grund för dessa konflikter, denna död och detta hat, utan människorna bakom religionen. Men eftersom det är människor som har skapat religionen, så är den från början sneddriven för att tjäna en människas syfte, inte en guds. Jag vet att det är en omöjlighet att avskaffa all religion, men i min perfekta värld skulle det inte finnas någon.
 
Ja, jag har väl förlikat mig i detta lite. Jag har haft kärlek under mitt liv. Väldigt mycket kärlek emellanåt. Det har givetvis inte alltid varit smärtfritt igenom kärleken, men jag har fått ut mycket, tja, kärlek ur den. Med diverse val man har gjort i livet står man just nu utanför kärleken med allt vad det innebär. Och man blir ju faktiskt inte yngre. Dock har jag förlikat mig med tanken att mitt liv ser ut så just nu, och att det inte finns några garantier i att det inte kommer att se ut så fortsättningsvis. Kärlek för kärlekens skull är inget som fungerar för mig, och därför inget jag strävar efter bara för att. Så då fokuserar jag på andra saker i livet som förgyller det istället. Men finns det något där ute som vill lära känna mig så är inte jag den som säger nej till det. Jag är väldigt lätt att ha och göra med.
 
Ja, med detta vill jag säga att jag har köpt ett hus! Flytt till huset äger rum de 29 mars. Detta är en av de saker i livet som jag fokuserar på sitället. Varför inte flytta till hus liksom? Behöver ju inte vara två för att flytta till hus. Med huset kan göra så mycket. Vad sägs om replokal? Spela hur hög musik jag vill? Gå ut och lägga mig på gräsmattan när fan jag vill! Skaffa mig ett musikrum, ett spelrum, ett bibliotek. Garag till bilen, slippa skrapa rutor. Tvätta när jag vill! Ja, just nu ser jag bara fördelar (givetvis komemr det att finnas nackdelar också, men det finns det ju med allt). Så här finns det gyllene tillfälle att lära känna mig i mitt hus! ;)
 
Jag hatar cigarretter, jag hatar snus (uppenbarligen hatar jag droger). Jag avskyr att folk röker inomhus. Jag avskyr folk som röker på uteserveringar. Jag avskyr att behöva känna cigarettrök helt enkelt. Så inget jäkla rökande i mitt hus! (Skulle troligtvis ha sjukt svårt att vara tillsammans med någon som röker. Har som tur dock aldrig behövt oroa mig för det, men jag tror att ajg skulle ha svårt för det). All sorts tobak borde förbjudas. men troligtvis är det lika svårt som att avskaffa all religion. Tyvärr.
 
Detta får räcka för tillfället. Jag tyckte ju detta var lite kul, så det är inte helt omöjligt att jag gör något liknande igen.
 
//Jonas

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2016-02-16 | 09:39:09

    Bra brosan, härligt att kunna uttrycka sig både genom ord och bra musik.

  • Anonym säger:
    2016-02-16 | 09:39:37

    Bra brosan, härligt att kunna uttrycka sig både genom ord och bra musik.

    Svar: Ja man försöker. Musik är bra till mycket!
    Jonas Eriksson

Kommentera inlägget här: