erikssonjonas.blogg.se

Musik, film, litteratur och LIVET. Allt i en personlig tappning.

Burn, fucker, burn

Kategori: Allmänt, Eget material, Musik

Så nu har jag bestämt mig för att mixa min senaste låt. Den är inspelad på en sjusträngad gitarr, vilket gör att det jag spelar stämt i B. Detta gör den en tung karaktär kan man säga. Dock hade jag ingen femsträngad bas, så jag fick spela på en fyrsträngad. Det vålade mer fingergymnastik än vad en femsträngad hade gjort. Dessutom får jag inte riktigt samma tyngd i basen. I och för sig känns basen relativt tung ändå, samtidigt som det ger en kontrast till de tunga gitarrerna.
 
Det var väldigt länge sen jag sjöng på detta viset, och inget jag gör till vardags. Det var väldigt ansträngade men tycker att det blev helt okej. Med mer daglig övning kanske jag skulle kunna köra låten i ett helt svep.
 
Detta är resultatet:
 
En låt bra i vissa sammanhang som ni förstår. Svårt att missa andemeningen. Är ni intresserade av texten finns den i ett tidigare inlägg.
 
//Jonas

KOMMENTARER:

  • Stoneberg säger:
    2016-05-24 | 22:48:08

    Den äger!! Den måste upp på Spotify!

    Svar: Ja inom en snar framtid ska jag få upp några låtar på Spotify. 😊
    Jonas Eriksson

Kommentera inlägget här: